zondag 23 december 2012

Onze maand december...

 
 
De eerste dag van de maand ging ik op bezoek bij Nel en Peter, zij zijn de gastouders van Donna die in oktober moeder werd van Jaws' puppies. Deze waren op dat moment net geen 6 weken oud, een geweldige leeftijd :-) Op foto leek het een mooi en homogeen nestje te zijn en dat bleek ook in 'real life' zo te zijn, maar dat kon ook moeilijk anders met zo'n knappe ouders ;-)

 
 


 
Laura (La Vita Bella), de fokker van dit nestje, was er ook samen met een aantal andere Cane Corso vrienden en kennissen. We sloten deze gezellige avond af door samen te dineren in een wokrestaurant.



Voor meer foto's van de pups van Jaws en Donna, klik hier
Nel's blog over de pups
Website La Vita Bella



 

Het  weekend dat daarop volgde namen we deel aan onze laatste show van het jaar, Brussels Dogshow op zondag 9 december. Paolo Renzullo, de fokker van onze wijlen Bora zou dat weekend in België doorbrengen en bij ons logeren. 
Het werd een gezellig weekeinde, ondanks dat de show zelf tegenviel. Ons ras werd in sneltempo gekeurd, de keurmeester was nors, onbeleefd en ongeïnteresseerd en diskwalificeerde ten onrechte 2 jonge reuen omdat deze nog geen onderbijt hadden. Jaws eindigde 2de in zijn klasse met een uitmuntend, geen slecht resultaat maar de keuring in het algemeen was ondermaats en pure geldverspilling. Verder verliep de dag heel prettig vanwege het vele en fijne gezelschap :-) 


 




 
Het derde weekend van december verliep rustig, we maakten wandelingen met de honden en deden een poging om hen nog eens op foto te zetten, zonder veel succes want de zon liet zich amper zien. Wel slaagde ik erin een mooie foto van Juno te maken, de altijd-in-beweging-zijnde-Juno stond erbij als een plaatje :-)

 
 
Tijdens het wandelen in de Kevie, een natuurgebied vlakbij ons, dachten we in eerste instantie dat men begonnen was met het omkappen van bomen. Het waren echter bevers die hier aan het werk geweest waren, vele bomen lagen om en vele andere stonden op het punt van omvallen zodanig waren ze doorgeknaagd, indrukwekkend om te zien. Jaws en Kobra die mee waren roken de diertjes ook, maar ze lieten zich uiteraard (en helaas) niet zien.
 
 
 
  

 

 
 
Het laatste stuk van de wandeling verliep over modderig terrein, vanwege werken aan een nieuwe brug wat verderop. De honden zelf hadden minder moeite om er doorheen te raken dan wijzelf ;-)

 


 

Maandag 17 december. Jaws voelde zich al een aantal dagen niet helemaal lekker en de dierenarts dacht aan een virusje in de darmen. Hij at slechter en had dunne ontlasting, in korte tijd was hij ook wat kilo's kwijtgeraakt maar dat weten we aan de loopsheden van de teefjes hier, in deze periodes spelen z'n hormonen hem altijd parten met minder interesse in eten tot gevolg.
 Toen maandag bleek dat zijn buikpijn erger geworden was en zijn temperatuur hoger werd hij opnieuw onderzocht. Deze keer een echo van de buik. Hieruit bleek dat z'n maag aan het verstoppen was, eigenlijk was de doorgang naar de darmen op dat moment al zo goed als volledig geblokkeerd.
Hij moest daar blijven, en 's avonds werd hij geopereerd. Er werd een vloeistof in de maag gedaan die de verstopping zou moeten losweken. 's Avonds laat vlak na de operatie ging ik nog bij hem op bezoek, maar hij was nog niet bijgekomen van de narcose. Een beetje gerustgesteld maar nog steeds met trillende benen en een heel klein hartje probeerde ik te slapen. Na een aantal gesprekken met de dierenarts op dinsdag volgde 's middags het verlossende bericht dat Jaws zijn behoefte gedaan had en dat de verstopping dus van de baan was. De donkere wolken die ik zag hangen trokken eindelijk weg... van 'verlossing' gesproken! Er zaten vele kleine botjes in de ontlasting. Jaws eet altijd heel rustig, is kieskeurig en eet geen grote stukken. We vermoeden dat de verstopping stilaan begonnen is na het eten van een droog bot als snack.
Hoe dan ook, toen ik hem rechtstreeks na het werk ging bezoeken mocht hij mee naar huis, vermoedelijk had hij mijn stem al gehoord aan de balie want we troffen hem verwachtingsvol kijkend aan in z'n bench. Na nog twee (pijnlijke) spuitjes mocht hij mee, ik kon wel janken maar deze keer van blijdschap.

Jaws z'n eetlust is weer terug en het gaat elke dag beter met hem. De dekking van Dana door hem die op woensdag zou plaatsvinden werd gecancelled, deze fysieke inspanning was nu ondenkbaar voor hem. Marielle (eigenaar van Dana) had ooit al eens laten vallen dat ze Drago in gedachten had voor een eventueel toekomstig tweede nestje met Dana. Zodoende werden de plannen nu gewijzigd en vond er woensdag en donderdag een dekking plaats tussen Drago en Dana. 'Dynamite' Drago zo bleek weer maar eens, want hij liet er ook deze keer geen gras overgroeien. In minder dan 5 minuten samenzijn stonden ze gekoppeld, ik krijg stilaan de indruk dat voorspel in Rusland niet gebruikelijk is ;-) Maar wel fijn dat het zo vlot verliep natuurlijk, ook Dana bleef rustig onder dit alles. Nu duimen we mee met Marielle en Kevin dat er halverwege februari pups van dit mooie stel geboren worden, voor hen het allereerste nestje en indien Dana drachtig blijkt zal ik hen met veel plezier begeleiden in dit alles.

 




Ook deze week -de laatste werkweek van het jaar- vloog voorbij.  De hele week voelde ik me extreem vermoeid, vermoedelijk door het nazinderen van de schok van maandag. Op vrijdag 21 december werd het jaar afgesloten met een kerstfeestje op het werk. Ondanks dat ik daarna liefst zo snel mogelijk naar huis gereden was leek het me toch verstandig om al een gedeelte van de kerstboodschappen te doen (een wijs besluit want op zaterdag heerste er chaos). Ik was die avond home alone, Aloïs ging met de collega's het kerstverlof inzetten en dat beloofde laat te worden. De ideale avond dus om 'The Ugly Truth te kijken', een romantische komedie met een van mijn favoriete acteurs. Gezellig met de hondjes om me heen.  Lang geleden dat ik nog zo om een film gelachen heb, een echte aanrader :-D http://youtu.be/8-wMe9vxkWI


Zaterdag... de rest van de kerstboodschappen moesten nog gedaan worden. Jakkes, grote chaos in de supermarkten. Veel te veel mensen, en overal opstoppingen omdat rekken bijgevuld moesten worden. V R E S E L I J K. Maar uitgezonderd een paar dingen die maandag last minute gekocht moeten worden heb ik alles in huis voor kerstavond en -dag. Ik denk dat ik deze inkopen volgend jaar al in november probeer te doen en ze dan maar tot kerst in de diepvriezer stop ;-)
Juno is trouwens vandaag loops geworden... zo hard ik er naar uitgekeken heb zo blij ben ik nu dat ze dat geen week of 2 weken eerder geworden is. Tegen de tijd dat ze dekrijp zal zijn, zijn de draadjes in Jaws' buik verwijderd en mag dekken geen probleem zijn.

Tot zover het verslagje van december... deze keer niet alleen over de honden. Binnenkort volgt een beknopt verslag over ons 'jaar 2012'. Maar eerst nog ervoor zorgen dat de site weer geupdate wordt met foto's. Wij wensen jullie alvast hele prettige kerstdagen toe!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten