vrijdag 10 augustus 2012

Mauri vertelt...

Naam: Rothorm Jy Dream Million Dollar Baby
Roepnaam: Mauri - meestal Mau,Moos of Mo
Leeftijd: 4,5 jaar
Mama van: Jaws, Jack, Jinx
Functie: Alfa teefje in de roedel van dei Molossi d'Eburon
Hobby's: slapen, zonnebaden, zwemmen en eten!!!





Deze ochtend gingen we al vroeg op pad met baasje, om half acht al zaten we achterin de auto.
We, dat ben ik en mijn beste maatje Vendetta. Vendetta en ik zijn een klein beetje familie, we zijn allebei geboren in Spanje en mijn papa is de opa van Vendetta. Misschien dat we het daarom zo goed met elkaar kunnen vinden, ik weet het niet, maar we springen altijd voor mekaar in de bres en hebben heel veel lol samen. Maar vandaag heeft ze me toch een beetje op mijn zenuwen gewerkt... ik moet eerlijk toegeven dat Vendetta (iedereen noemt haar 'V', haar naam is eigenlijk V for Vendetta) beter zwemt dan mij...NOG beter, want ik ben best al goed.



Maar goed, waar was ik gebleven... We gingen dus vroeg op pad, en als wij met z'n tweetjes weggaan dan is dat meestal naar een plek waar water is. Baasje legde de wagen al heel snel stil, dat vonden we vreemd. Ze stapte uit en even later kwam ze terug met zakken vol zalmkoppen. Toen ze de deur opende vonden wij het nodig om even naar buiten te springen, de mensen in de buurt van de auto schrokken zich rot, later vandaag hoorde ik baasje tegen grote baas vertellen dat ze naar de markt in Maastricht geweest was voor die vis. Mooi, dat weten we dan ook alweer! We wilden liefst van al meteen beginnen smullen, maar dat mocht niet :(



Lang duurde onze verontwaardiging niet want even later werd de wagen opnieuw stilgelegd en toen de deur openging hadden we een veel interessanter uitzicht dan de keer daarvoor, we zagen heel veel bomen en in de verte schitterde water. Ons waterspeelgoed werd ook uit de auto gehaald, samen met dat apparaat waar baasje (die zichzelf 'mam' noemt tegenover ons, ze is soms best een gek mens!) foto's mee maakt... het zou een wonder zijn als ze dat ding eens thuisliet!
Een stukje voor ons liep een kleine hond, maar dat boeide ons deze keer niet, we hadden water gezien en ons doel was om daar zo snel mogelijk bij te geraken, vooral V was niet te houden.


Het eerste strandje liepen we voorbij, het water was daar niet diep genoeg om te kunnen zwemmen zei baasje dus liepen we een stukje verder. En toen gingen onze riemen los, dolle pret. V zat natuurlijk meteen in het water, ik hou er zelf meer van om rustig mijn pootjes nat te maken voor ik ga zwemmen. Nu ja pootjes, ik heb wel de dikste poten van alle meisjes bij ons thuis, ze zijn volgens baasje een beetje aan de korte kant... alsof mij dat wat kan schelen!
Ze zei tegen ons dat we niet teveel lawaai mochten maken en zeker niet mochten blaffen, maar dat doen wij alleen thuis als er vreemde mensen aan de poort durven te komen, dat zou ze toch moeten weten. Ze had een week geleden op dat zelfde plekje al een waarschuwing gekregen dat de honden aan de leiband moesten gehouden worden toen ze er was met Nina en diens zoon Legend. Maar we waren niet van plan om ver weg te gaan, daarvoor vinden wij water veel te fijn! Baasje praat vaak tegen ons, ik zei toch al dat ze soms een beetje gek is :-)



De haaievin, het speelgoed waar V zo gek van is werd in het water gegooid en die ging er meteen achteraan, die zwemt ongelooflijk snel! Ik was een beetje kwaad omdat ik nog niet meteen zin had om te gaan zwemmen, dus ik probeerde het af te pakken toen ze terug kwam ermee, ze durfde naar me te grommen... kan je je dat voorstellen, tegen mij als alfateef! Maar het stelde niet veel voor hoor, ze weet wel hoe ver ze kan gaan met me en als het er op aankomt ben ik nog steeds de chef. Zo ging het een paar


keer, en toen deed baasje me terug aan de leiband. Dat vond ik maar niks dus probeerde ik met wat gejank medelijden te wekken, toen ik terug los mocht was V nog altijd met de haaievin aan het spelen. Het andere speeltje werd in het water gegooid, en ik vond het nu wel tijd om ook te gaan zwemmen. V wou ook daar achteraan gaan, ze had de haaievin nog in haar mond, pfff alsof ze twee speeltjes tegelijk zou kunnen terugbrengen. Maar ze werd teruggeroepen, want het was nu mijn beurt om te zwemmen en ik kon er niet genoeg van krijgen. Volgens de baasjes ben ik een beetje dik en is mijn conditie niet zo goed, nu dan hadden jullie me maar eens moeten zien gaan. Daarna werden ons speeltjes tegelijk in het water gegooid en zwommen we samen, dikke lol hadden we. Het mijne was al een beetje versleten en zakte na een tijdje dieper in het water, ik kon het niet meer vinden hoe goed ik ook mijn best deed. Niet erg volgens baasje, we zouden wel een nieuwe kopen, maar nu was het tijd om naar huis te gaan. Ik was best wel een beetje moe maar deed mijn best om dat te verbergen. Baasje zei dat het genoeg geweest was, er was geen boswachter gekomen om te zeggen dat we daar niet mochten zwemmen en los lopen dus het was beter om nu weg te gaan zodat we nog eens terug konden komen :-)



We liepen terug naar de auto, in een tuin achter draad zat een andere hond en V probeerde daar natuurlijk naartoe te gaan maar werd meteen door baasje teruggeroepen. Terug de auto in, en mmmmm daar lag die lekkere vis, die was ik helemaal vergeten! Ik hoop dat die vandaag op het menu staat, want naast zwemmen en chillen in de zetel of in de zon is eten ook een hobby van mij!
Niet veel later waren we alweer terug thuis, ik had een beetje moeite om mijn ogen open te houden in de auto, maar V ook hoor.


We werden begroet door Arek, die ons natuurlijk helemaal afsnuffelde en inspecteerde. Toen moesten mijn oren gedroogd worden omdat baasje wil voorkomen dat ze gaan ontsteken: ik heb nogal grote oren en die drogen binnenin niet zo makkelijk als de honden bij ons die korte oortjes hebben, mijn zoon Jaws heeft hetzelfde probleem, het is niet eerlijk!
Maar mijn verontwaardiging duurde niet lang want daarna ging baasje naar de garage om ons eten te geven... zalm, yesss :-D



Ik vind het heerlijk wanneer baasje vakantie heeft, dan heeft ze lekker veel tijd voor ons. Maar ze zegt dat ze niet altijd vakantie kan hebben, dat ze moet gaan werken omdat het veel geld kost om mij en mijn huisgenootjes alles te kunnen geven wat we nodig hebben. Maar zo heel erg vind ik dat nu ook weer niet, als zij er niet is dan slaap ik dikwijls, ik ben een gemakkelijke hond zeggen ze :-D

 
Allemaal mijn lekker stevige billen gezien? ;-)

 


 

 
ten aanval!



Ikke weer

Heb je me gezien???



Ja hoor ikke eerst deze keer!

 


 
 



V en haar prooi

 
Vele mensen vinden dit maar een vies zicht, boeit me niet... ik vind het heerlijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten